• شنبه 22 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 3 ذی القعده 1445
  • 2024 May 11
یکشنبه 21 مهر 1398
کد مطلب : 84834
+
-

تردد زوار ترکیه و آذربایجان از مرز خسروی

مدیرکل دفتر امور اتباع و مهاجرین خارجی استان کرمانشاه گفت: در ایام اربعین زوار کشورهای ترکیه و آذربایجان از مرز خسروی تردد می‌کنند. «علی‌اکبر اکبری» در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام این مطلب اظهار کرد: زوار این کشورها مجوز تردد خود را از طریق وزارت امورخارجه می‌گیرند و نیاز به هماهنگی با ما برای ترددشان نیست.

وی از صدور 211 برگه تردد موقت برای اتباع خارجی مقیم ایران در این مدت هم خبر داد و گفت: با هماهنگی که با سرکنسولگری عراق در کرمانشاه داریم، از ابتدای اعزام‌های اربعین امسال تاکنون برای 211 نفر از اتباع خارجی مقیم ایران که قصد شرکت در این مراسم عظیم را داشتند، برگه تردد موقت صادر کردیم.مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان کرمانشاه تصریح کرد: بیشتر این زوار را اتباع کشورهای عراق و پاکستان تشکیل می‌دهند. 

اکبری در ادامه تاکید کرد: تردد اتباع افغانستانی از مرز خسروی ممنوع است و زوار این کشور که قصد عزیمت به اربعین حسینی را دارند تنها از مرزهای جنوبی می‌توانند تردد کنند.
وی یادآور شد: همچنین تدابیری اتخاذ کرده‌ایم که اگر در این مدت اتباع غیرمجاز افغانستانی چه برای کار و چه برای سفر اربعین حسینی به کرمانشاه وارد شوند، آنها را به اردوگاه وارمین عودت دهیم که طی این مدت هم 70 نفر را عودت داده‌ایم.  مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان کرمانشاه در ادامه درخصوص آخرین آمار اتباع خارجی مقیم استان هم گفت: طرح آمایش اتباع خارجی هرساله در استان اجرا می‌شود و بنا به آخرین آمار درحال حاضر حدود 2 هزار خارجی مقیم کرمانشاه داریم. وی یادآورشد: از این تعداد 120 نفر مهندسین و تکنسین‌هایی هستند که از کشورهای مختلف در بخش‌های مختلف صنعت استان حضور دارند و مابقی هم عراقی هستند.

این خبر را به اشتراک بگذارید